Μια φορά και έναν καιρό, σ' έναν κόσμο μαγικό, γίνονταν πράγματα τρελά!
Ζώα, βάρκες, σπίτια, πλοία, κάνανε την εμφάνισή τους και την παρουσία τους αισθητή.
Ξάφνου φάνηκαν και φρούτα να μιλάνε με γράμματα και αριθμούς, κουβέντα σωστή να έχουν πιάσει για γιορτές.... Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιές!!!
Κάνουν όλοι μαζί μια βόλτα μέσα στο χρόνο, και μόνο μέλημά τους, να φέρουν τα παιδιά μα και τους μεγάλους, στον δικό τους τον φανταστικό κόσμο. Να γελάσουνε, να παίξουνε μαζί μα και να μάθουν, να γίνουνε άνθρωποι σωστοί!!!
Ο κόσμος αυτός ο μαγικός που 'ναι γεμάτος ζωή, χαρά, αγάπη, ήρθε για να κρατήσει συντροφιά σ' όλου του κόσμου τα παιδιά.
Μικροί, μεγάλοι, μαζευτείτε όλοι λοιπόν, έχοντας μαζί σας τη φαντασία και την αγάπη για οδηγό.

Καλό Ταξίδι σας λοιπόν, στον κόσμο αυτόν τον μαγικό. Που κάνει κάθε όνειρο να μοιάζει αληθινό!!!

ΚΑΛΩς ΗΡΘΑΤΕ στην ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ!!!

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Χειμώνας, Δραστηριότητες για την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου!!!


1η  Εβδομάδα


Θέμα  Πρώτο

                                                            ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Γραφή

α)  Αντιγράφουμε  τη  λέξη   "χειμώνας"  και  τους  μήνες  του  χειμώνα.

β) Αντιγράφουμε  τα  ρούχα  που  φοράμε  τον  χειμώνα ( κασκόλ, πουλόβερ, γάντια κ. λ. π. )

Μαθηματικά

α)  Ομαδοποιούμε  διάφορα  ρούχα  ανάλογα  με  το  τι  είναι. ( μπουφάν, πουλόβερ, παντελόνια, γάντια  κ. λ. π. )

Ανάγνωση

α)  Αναγνωρίζουν  τα  γράμματα  των  λέξεων  Χειμώνας, Κρύο, αλλά  και  των  μηνών  ( Δεκέμβριος, Ιανουάριος- Φεβρουάριος )

β)  Παίζουμε  με  καρτέλες  γραμμάτων. Ανακαλύπτουμε  τα  γράμματα  που  υπάρχουν  στις  λέξεις  και  φτιάχνουμε  τις  λέξεις  με  τις  καρτέλες.

Προφορική  επικοινωνία

α)  Συζήτηση  για  το  πώς  προφυλασσόμαστε  από  το  κρύο.

β)  Τι  γνωρίζουμε  για  την  εποχή  του  χειμώνα; Τι  αλλαγές  υπάρχουν  στον  καιρό;
Ποια  γιορτή  έχουμε  μέσα  στον  χειμώνα; κ. λ. π.

Δραματική  Τέχνη

α)  Κάνουμε  εναλλαγές... Πώς  συμπεριφερόμαστε  όταν  κρυώνουμε; πώς  όταν  ζεσταινόμαστε; ( με  το  σώμα  και  με  εκφράσεις )

β)  Ακούμε  τη  μουσική  του  Vivaldi  για  τον  χειμώνα  και  κινούμαστε  στον  χώρο, σύμφωνα  με  αυτήν.

Μουσική

α) Ακούμε  τη  μουσική  του  Vivaldi  για  το  Χειμώνα.


β)  Τραγούδι, Ο  χειμώνας - Η  καλή  μας  συντροφιά



Παιδική  Λογοτεχνία

α)  Ποίημα  " Ο  Χιονάνθρωπος "

Πιπεριά  για   μύτη
κάρβουνα  για  μάτια
για  τα  δυο  του  χέρια
ξύλα  δυο  κομμάτια

Να, και  για  καπέλο
μια  παλιοκανάτα
κοντοστρουμπουλάτος
σαν  χοντροπατάτα.

Όσοι  θα  περνούνε
και  θα  τον  κοιτάζουν
θα  χαμογελούνε...
και  θα  τον...  θαυμάζουν!!
( Έλλη  Αλεξίου )

β) Το  ποίημα  " Το  παγωμένο  πουλάκι  "

Έξω  πέφτει  χιόνι
κι  είναι  παγωνιά
κι  όλοι  μαζευτήκαν
στη  ζεστή  γωνιά.

Άσπρισαν  οι  δρόμοι
στρώθηκε  η  αυλή
κι  ο  βοριάς  σφυρίζει
τώρα  πιο  πολύ.

Στο  παράθυρό  μας
στέκει  ένα  πουλί
και  χτυπά  το  τζάμι
και  παρακαλεί.

- Πάρτε  με  κοντά  σας,
για  να  ζεσταθώ.
Τρέμω  το  καημένο
και  έξω  θα  χαθώ.

- Έλα  εδώ  πουλάκι
για  να  ζεσταθείς.
Όλοι  σ' αγαπάμε
μη  μας  φοβηθείς.

Από  το  ψωμί  μας
ψίχουλα  να  φας,
κι  όταν  βγει  ο  ήλιος,
λεύτερο  πετάς.

γ) Διάφορες  ιστορίες  για  τον  χειμώνα
" Ένας  πλούσιος  χιονάνθρωπος "
κ.α

Ιστορία

α)  Τρόποι  αντιμετώπισης  του  κρύου  παλαιότερα  και  τώρα. Παρατηρούμε  εικόνες. (ένδυση & σπίτια )

Γεωγραφία

α) Στον  χάρτη  ή  στην  υδρόγειο  βρίσκουμε  τις  περιοχές  στις  οποίες  ο  καιρός  είναι  συνέχεια  κρύος...

Βιολογία

α)  Πώς  τα  ζώα  και  τα  φυτά  προστατεύονται  από  το  κρύο; (  παιδικές  εγκυκλοπαίδειες  για  τα  φυτά  και  τα  ζώα )

Φυσική  Αγωγή

α)  Συζητάμε  για  τα  χειμερινά  αθλήματα, παρακολουθούμε  αγώνες, βλέπουμε  φωτογραφίες. Προσπαθούμε  να  τα  αναπαραστήσουμε  με  το  σώμα  μας  τις  κινήσεις  που  κάνουν  οι  αθλητές  σε  κάθε  άθλημα. ( Δραματική  Τέχνη )

Φυσικές  Επιστήμες

α) Μαθαίνουμε  για  την  τήξη  και  την  πήξη  του  νερού. Πειραματιζόμαστε  στην  τάξη!

Αγγλικά

α)  Μαθαίνουμε  λέξεις  στα  Αγγλικά  οι  οποίες  σχετίζονται  με  την  εποχή  του  χειμώνα.
( winter, cold, snow ) κ. λ. π. 


                                          ΣΤΟΧΟΙ

Γραφή

α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.

Μαθηματικά

α)  Να  καταφέρουν  να  χωρίσουν   σε  ομάδες  τα  ρούχα.

Ανάγνωση

α)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  των  λέξεων.

Προφορική  επικοινωνία

α)  Να  συζητήσουν  για  το  θέμα, να  ανταλλάξουν  γνώμες  και  να  μάθουν  να  λειτουργούν  σωστά σε  μια  συζήτηση, χωρίς  να  διακόπτουν  και  να  πετάγονται.

Δραματική  Τέχνη

α)  Να  δηλώσουν  με  το  σώμα  τους  μία  κατάσταση.

β)  Να  κινηθούν  στον  χώρο  σύμφωνα  με  τη  μουσική.

Μουσική

α)  Να  γνωρίσουν  καινούργιες  μουσικές  και  να  μάθουν  τα  τραγουδάκια.

Παιδική  Λογοτεχνία

α)  Να  μάθουν  τα  ποιήματα  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.

Ιστορία

α)  Να  γνωρίσουν  τους  τρόπους  με  τους  οποίους  αντιμετώπιζαν  το  κρύο, παλαιότερες  εποχές.

Γεωγραφία

α)  Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  το  χάρτη (υδρόγειο )  και  να  βρίσκουν  περιοχές  σε  αυτόν.

Βιολογία

α)  Να  γνωρίσουν  τον  τρόπο  με  τον  οποίο  προστατεύονται  ζώα  και  φυτά  κατά  τη  διάρκεια  του χειμώνα.

Φυσική  αγωγή

α)  Να  γνωρίσουν  τα  χειμερινά  αθλήματα  και  να  τα  παρακολουθήσουν, ακόμα  και  να  τα  αναπαραστήσουν ( Δραματική  τέχνη )

Φυσικές  Επιστήμες

α)  Να  γνωρίσουν, μέσα  από  πειράματα  το  φαινόμενο  της  πήξης  και  της  τήξης.

Αγγλικά

α)  Να  μάθουν  τις  πρώτες  τους  λέξεις  στα  Αγγλικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου